למשרד הביתי
מייל
טלפון

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

משתמש חדש/אורח

דאגנו לכם ליצירת חשבון קלה ומהירה במיוחד. המשיכו למילוי פרטיכם ותוכלו ליהנות מהיתרונות של משתמש רשום כבר עכשיו.

להרשמה

מפרטי וסגור לשיתופי ופתוח, וחוזר חלילה

שתופיות חשובה מאוד, אך לא פחות חשוב הצורך בריכוז, שקשה מאוד להשיגו בחלל הפתוח עם או בלי סקרינים. לצורך כך החלו להתפתח פינות וחדרי שקט, ליחדים ולקבוצות, שהוצבו בנפרד מעמדות העבודה.

בתמונות של המשרדים מתחילת המאה ה20 ניתן לראות את העובדים יושבים זה לצד זה בצפיפות בלתי נסבלת ובלא כל פרטיות.

 

צפיפות זו, שלא אפשרה ריכוז ופרטיות, הפכה את המשרד הפרטי למשאת נפש. ואכן, כמה עשרות שנים אח"כ, בנייני משרדים רבים נבנו כטורים ארוכים של חדרים.

 

ישיבה בחדרים יצרה מספר בעיות- שטח ממוצע גבוה לעובד מול עלות נדל"ן מאמירה, זיהום סביבתי גבוה עקב ה"פוט פרינט" הגדול, פחות "שליטה" של ההנהלה על העובדים, כל אלו הביאו לפריחת ה"קיוביקס".

 

קיוביקס הן אותן מחיצות גבוהות שהעניקו לכל עובד את תחושת הפרטיות תוך חסכון בשטח הכולל. בתחילה היו הקיוביקס גמישים באפשרויות שלהם ובאפשרות להתאמה אישית, ואיפשרו יצירת חדרים בטיילור-מייד לכל עובד על-פי צרכיו. אך עם הזמן, מסיבות רבות של עלויות וכן אי-ירידה לפרטים של המעצבים והאדריכלים בתכניות שלהם, הפכו הקיוביקס לחללים נטולי אופי, קוביות קוביות מפוזרים בחלל.

 

הקיוביקס, שכיכבו עשרות שנים, עד תחילת המאה הנוכחית, לא פתרו בעיה משמעותית אחרת- היעדר תקשורת ישירה בין אנשים ואי מימוש הפוטנציאל העצום של עבודה משותפת.

 

תחילה החלה תופעה של הנמכת המחיצות מגובה 1.70 מ' ל- 1.5, 1.3 ואף 1.1 מ' כשכל הנמכה חושפת יותר ויותר את העובד לחבריו ולסביבה.

 

זה לא הספיק, ובהובלת אירופה הוסרו לחלוטין המחיצות והלכה ופרחה שיטת הבנצ'ינג, שבה העובדים יושבים משני צדיו של שולחן ארוך, תוך שהם חשופים לחלוטין לחבריהם ולעוברים ושבים.

 

לא רחוק מהמצב בתחילת הדרך…

 

כמו בכל מהפכה מוגזמת גם כאן החלה ריאקציה. תחילה החלו להציב "סקרינים" בין העובדים היושבים אחד מול השני, לאחר מכן סקרינים בצדי היושב, הוסיפו סקרינים גבוהים לכיוון המסדרונות והתקבל סוג של קיוביק מעודן.

 

כמו כן, גילו ששתופיות חשובה מאוד, אך לא פחות חשוב הצורך בריכוז, שקשה מאוד להשיגו בחלל הפתוח עם או בלי סקרינים. לצורך כך החלו להתפתח פינות וחדרי שקט, ליחדים ולקבוצות, שהוצבו בנפרד מעמדות העבודה.

 

היום, במשרדים המתקדמים, יש לכל עובד מספר אזורים בהם הוא יכול לבחור להימצא..

 

כאן אנחנו עומדים כרגע.

 

לדעתי, מהר מאוד יגלו שהעלות הנדל"נית והפגיעה בסביבה של מספר סביבות עבודה לכל עובד, גבוהה מידי, כמעט כמו בימים שלכל עובד היה משרד, ויתחילו לחזור לסביבה אחת סגורה יותר.

 

המטוטלת הזאת אינה צפויה להסתיים.

 

אם תישארו בקשר אתנו, נעדכן אתכם איפה המטוטלת נמצאת בכל רגע על מנת שתישארו מעודכנים ולא תקועים בעבר..