למשרד הביתי
מייל
טלפון

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

משתמש חדש/אורח

דאגנו לכם ליצירת חשבון קלה ומהירה במיוחד. המשיכו למילוי פרטיכם ותוכלו ליהנות מהיתרונות של משתמש רשום כבר עכשיו.

להרשמה

עובדים בשיתוף פעולה ומצליחים יותר – חללי העבודה הפתוחים לא עוצרים לרגע

פעם, בעידן ההיררכיה התעסוקתית, לכל אחד היה משרד נפרד והיה קשה מאוד לשמור על אינטראקציה. ארגונים נאלצו להגדיל את השטח ולשלם יותר ככל שהחברה גדלה. כל זה השתנה ברגע שהאופן ספייס נכנס לתודעה, בסביבות שנות ה-50 של המאה ה-20, והשפיע לחלוטין על הדרך בה מתוכננים ומעוצבים היום משרדים.

הרעיון המקורי לפריסה הפתוחה היה של צוות עסקי בהמבורג ומאז הכל היסטוריה. כיום כ-70% מכלל אזורי העבודה בעולם אימצו את הפלטפורמה הדינאמית. קומות שלמות של תחנות עבודה פתוחות, מערכות מודולאריות מתכווננות בהתאמה אישית, תאים ניידים ואפשרויות לחבר ולאחד שולחנות לסיעור מוחות ספונטאני או לישיבות ממוקדות על פרויקטים.

פתוחים להצלחה

מחקרים מצביעים על היתרונות הרבים שטמונים בסביבות עבודה שיתופיות גמישות, החל מהעלאת האינטליגנציה הקולקטיבית, חיזוק שיתוף הפעולה בתוך ובין צוותים, וכלה בהעלאה משמעותית של התפוקה. ברגע שעובד לא סגור מאחורי דלת, וחשוף לעמיתים ולממונים, הוא מתמקד יותר בעבודה עצמה. כמו כן, היכולת לתקשר בחופשיות עם הקולגות תורמת לקידום פרויקטים. ניתן לראות במשרדים רבים מסוג זה מנהלים העובדים לצד הכפופים להם, כך שמתאפשרת תחושת קרבה גם בין מעמדות שונים בתוך הארגון ומתחזקת תחושת השייכות.

שיתופיות עולה פחות

סביבות העבודה המודרניות השיתופיות מייעלות גם את משאב השני החשוב ביותר במשרד אחרי פיריון העבודה – עלות הנדל"ן. למעשה, סביבת עבודה מסוג זה חוסכת כ- 30% בשטח המשרד. הישיבה בחדרים ואפילו ב"קוביות" האופן ספייס הקלאסיות צורכת כ- 15 מ"ר בממוצע לעובד (כולל שטחי שירות, מעברים וכו'), בעוד חללי העבודה המודרניים צורכים כ- 10 מ"ר בממוצע. לדוגמא: החיסכון על משרד של 20 עובדים עשוי להגיע ל- 200,000 ₪ בשנה!

 

החיסכון מורגש בהוצאות השכירות והארנונה וגם בהוצאות נלוות כמו תשלומים עבור חשמל, מים, מיזוג אוויר, ציוד משרדי.

הגודל לא קובע

הקונספט של חללי עבודה משותפים אידיאלי גם לחברות קטנות, סטארט-אפים למיניהם, משרדי עורכי דין וכדומה. בשנים האחרונות, יותר ויותר ארגונים קטנים מאמצים אף הם את המרחב הפתוח, חללי עבודה שיתופיים המשכירים עמדות עבודה למנויים מעניקים אלטרנטיבה מצוינת לפרילנסרים שלא מחזיקים במשרד משלהם, או לחברות קטנות שאינן מעוניינות לשכור חלל עבודה ייעודי נפרד.

 

חללים פתוחים ילוו את החברה גם בעתיד, כיוון שהם מתוכננים מראש מתוך חשיבה ארוכת טווח. קל מאוד לשנות את העמדות ולתכנן מחדש את המרחב יחד עם גדילת מצבת כוח האדם.

הפתרון הטוב ביותר למשרדים קטנים

כדי לחסוך בעלויות מבלי לפגוע באיכות, חשוב לבצע תכנון מדויק ששם דגש על ניצול מקסימלי של השטח הנתון. לרוב נהוג לשמור בחלל על מראה מינימליסטי בקווים נקיים וגוונים בהירים ששומרים על מרחב אוורירי, מואר ופתוח יותר.

 

חשוב לאכלס את המשרד בריהוט מודולארי המאפשר שינוי של החלל בעתיד לצרכים משתנים. פתרונות אחסון פרקטיים ואסתטיים, חלוקת המרחב לעמדות עבודה משותפות, חללי ישיבות קטנים למפגשים אקראיים או מכוונים, ,טרקלין או מטבח המאפשר גם הוא מקומות ישיבה משותפת. כל אלה משדרגים את הזרימה של העבודה מבלי לבזבז משאבים.

לאחר איתור השטח המבוקש, חשוב לתכנן נכון.

כאן נכנסת לתמונה "סול אנד פפר", שמעניקה פתרונות מקיפים למשרדים קטנים ובינוניים עד 50 עובדים, כולל ייעוץ וליווי צמוד של מעצבים מטעם החברה, הקמה ווירטואלית של המשרד בתוכנת תלת מימד וריהוט מותאם אישית כולל מידות, חומרים, צבעים ואקססוריז נלווים ליצירת חלל עבודה מנצח.