למשרד הביתי
מייל
טלפון

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

משתמש חדש/אורח

דאגנו לכם ליצירת חשבון קלה ומהירה במיוחד. המשיכו למילוי פרטיכם ותוכלו ליהנות מהיתרונות של משתמש רשום כבר עכשיו.

להרשמה

כיסא אורטופדי מתכוונן חיוני לבריאות הגוף

מבנה המושב ומשענת הגב משפיע על היציבות והתמיכה. בטווח הקצר זה בא לידי ביטוי בתחושת נוחות, אך בטווח הארוך זה גם הופך להיות מרכיב חיוני בבריאות הגוף. אז איך בוחרים כיסא כזה ולמה כדאי לתת עדיפות לדגם מתכוונן? הנה כל התשובות

בחירה נכונה של כיסא מתכוונן היא משימה קשה יותר מכפי שנהוג לחשוב. ישנם עשרות כסאות בשוק, רובם נראים די דומים, אך ההבדלים ביניהם יכולים להיות תהומיים. מה גם שלכל כסא מבנה קצת אחר ומנגנונים קצת אחרים, ולא תמיד קל לדעת אחרי ישיבה של שתי דקות, מה יהיה נוח לכמה שעות ישיבה ממושכות.

 

שנית, כיסאות יכולים לשמש למגוון רחב של מטרות. זו הסיבה שבגללה קיימים הבדלים בין כסאות מחשב, כסאות לעבודה משרדית, כיסאות לחדרי ישיבות, כיסאות מנהלים וכיסאות לאונג' או כיסאות אורחים. למרות שכל כיסא כזה יכול להיות אורטופדי, אופן השימוש בו שונה לחלוטין. כדי להרוויח את היתרונות של כיסא נוח גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך, חשוב להחליט מראש איך ואיפה בדיוק עומדים להשתמש בו.

למה כדאי לבחור כיסא אורטופדי מתכוונן?

כיסא אורטופדי מבטיח תחושת נוחות, תמיכה משמעותית לנקודות תורפה, ומאפשר ישיבה דינאמית. זה ניכר גם בדגמים המותאמים לשעות ישיבה ארוכות, אך ניתן למצוא דגמים מסוימים של כסאות משרדיים אורטופדיים לשימוש יום יומי ופחות אינטנסיבי.

 

לעומת כיסא רגיל שעלול לגרום כאבי גב ושרירים, כסאות אורטופדיים למחשב מעניקים לגוף את היציבות והתמיכה שאותם הוא צריך. הכיסאות האלה חיוניים כיום לבריאות הגוף וממש לא כדאי להתייחס אליהם בתור פריבילגיה. במקום זה, יש להבין מה הופך כיסא רגיל לאורטופדי ולהפנים את מידת ההשפעה שלו על איכות החיים.

מה הופך כיסא לכיסא ארגונומי?

האפשרות לכוונן את הגובה של המושב, את התמיכה של הגב התחתון ואת זווית הישיבה הם חלק בלתי נפרד מהמאפיינים של כיסאות אורטופדיים. למעשה, אלו הקריטריונים שמבחינים בין כיסא רגיל לבין כיסא ארגונומי ואורטופדי.

 

לשם השוואה, כיסא רגיל יהיה ישר ונוקשה. לעומתו, כיסא ארגונומי יציע קימור, כוונון ונדנוד והוא גם בדרך כלל משלב בתוכו פונקציות משוכללות להקלה על ישיבה מול המחשב. בנוסף, כסאות אורטופדיים למחשב מעוצבים עם תמיכה משמעותית ומתכווננת לאזור הגב התחתון.

 

ישנם כסאות אשר להם מנגנונים נוספים, ובמקרים רבים הם עדיפים, למשל: מנגנון כיוונון עומק המושב- המאפשר תמיכה מדויקת ומותאמת אישית לרגליים, מנגנון "ראצ'ט" מהאפשר כיוונון מדויק של גב המושב- בנוסף למנגנון תמיכת הגב התחתון, ראשיה מתכוונת המאפשרת מנוחה לצוואר, מנגנון נדנוד סינכרוני המאפשר ישיבה דינאמית שבה מנגנון הנדנוד פתוח ועובד במהלך כל היום עם התאמה למשקל היושב. ועוד.

 

מנגנון הנדנוד חשוב בשביל לעודד זרימת דם. אם משענת הגב מתנדנדת או מחליקה קדימה או אחורה לפי דרישה, זה אומר שניתן למנוע את הקיבעון שמלווה ישיבה ממושכת בעבודה, מול מחשב או בלימודים. חוץ מזה, מומלץ שכיסא ארגונומי יהיה מרופד בגב רשת כדי להבטיח תחלופת אוויר ולמנוע הזעה.

מה לגבי כיסאות לחדרי ישיבות?

ישנן כמה שאלות שנשאל לפני שנבחר כסא לחדרי ישיבות– מה צפוי להיות אורך הישיבות, מה תדירות ההתכנסות בחדר, ושאלה לא פחות חשובה- האם מדובר על חדר ישיבות ייצוגי או לשימוש פנימי.

 

לרוב נבחר לחדר הישיבות כסא מסתובב, מתכנן גובה, עם ידיות, ועם מבנה ארגונומי. לכסאות אלו לא תהיה תמיכת גב מתכווננת או מושב עם מנגנון החלקה, אך כיסאות אלו יכולים לתת תמיכה מצוינת לכשעתיים ישיבה. ולרוב זה מה שצריך בחדרי ישיבות.

מה לגבי כיסאות אוכל?

מכיוון ששעות הארוחה אינן ארוכות, ואין מניעה לקום במשך הזמן, אין צורך בהתאמות אישיות של גובה וזווית ישיבה. חשוב רק לבדוק שזוית הישיבה נוחה, שהכסא מרווח. ידיות, כן או לא? זה כבר עניין של עיצוב ומקום סביב השולחן. הידיות מוסיפות למידת הכסא כ-10 ס"מ.

 

לסיכום, כיסא שעומד בקריטריונים של קימור, כוונון ונדנוד נחשב ארגונומי ומומלץ לבריאות הגוף ולישיבה נוחה וממושכת. ישנם מנגנונים נוספים שיכולים להקל עוד על ישיבה ממושכת, כמו גב מתכוונן גובה, מנגנון החלקה למושב, ראשיה מתכווננת.

 

הכל שאלה של צורך, זמן ישיבה, בריאות, ואפילו של מצב הכושר הגופני של היושב.